- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
- зарубежная литература
-
знания и навыки
- изучение языков
- компьютерная литература
- научно-популярная литература
- словари, справочники
-
учебная и научная литература
- безопасность жизнедеятельности
- военное дело
- гуманитарные и общественные науки
- естественные науки
- задачники
- монографии
- научные труды
- практикумы
- прочая образовательная литература
- сельское и лесное хозяйство
-
технические науки
- высокие технологии
- горное дело
- информатика и вычислительная техника
- конструкции
- легкая промышленность
- материаловедение
- машиностроение
- нормативная документация
- общетехнические дисциплины
- основы производства
- пищевая промышленность
- приборостроение
- проектирование
- промышленность
- радиоэлектроника
- строительство
- техническая литература
- технологии металлов
- транспорт
- химическая технология
- эксплуатация промышленного оборудования
- энергетика
- учебники и пособия для вузов
- учебники и пособия для ссузов
- учебно-методические пособия
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Pierre Barbaroux — Knowledge Management and Innovation
Купить и скачать за 17673.88 ₽
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Pierre Barbaroux
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781119330042
Описание: This book explores the relationships between knowledge management (KM) processes and innovation management. The geographical extension of markets and intensification of competition have led firms to experiment with novel approaches to innovation. New organizational forms emerged in which firms collaborate with various stakeholders to create, absorb, integrate and protect knowledge. This book explores how knowledge management processes evolve with firms’ implementation of interactive, collaborative and open innovation models and it identifies the various knowledge types and processes involved throughout the different phases of the innovation process. The authors provide operational typologies for understanding innovative firms’ capabilities and knowledge management practices and also discuss the main properties of four models of interactive innovation, namely open innovation, user-centric innovation, community-based innovation and crowdsourcing.