- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
- зарубежная литература
-
знания и навыки
- изучение языков
- компьютерная литература
- научно-популярная литература
- словари, справочники
-
учебная и научная литература
- безопасность жизнедеятельности
- военное дело
- гуманитарные и общественные науки
- естественные науки
- задачники
- монографии
- научные труды
- практикумы
- прочая образовательная литература
- сельское и лесное хозяйство
-
технические науки
- высокие технологии
- горное дело
- информатика и вычислительная техника
- конструкции
- легкая промышленность
- материаловедение
- машиностроение
- нормативная документация
- общетехнические дисциплины
- основы производства
- пищевая промышленность
- приборостроение
- проектирование
- промышленность
- радиоэлектроника
- строительство
- техническая литература
- технологии металлов
- транспорт
- химическая технология
- эксплуатация промышленного оборудования
- энергетика
- учебники и пособия для вузов
- учебники и пособия для ссузов
- учебно-методические пособия
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Ilaria Gaudiello — Learning Robotics, with Robotics, by Robotics
Купить и скачать за 17673.88 ₽
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Ilaria Gaudiello
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781119335726
Описание: The relationship between technological and pedagogical innovation has recently created a new field of research at the crossroads between Psychology, Educational Sciences and Artificial Intelligence: Educational Robotics (ER). Through analysis of the achievable educational goals based on the technological status and specific learning modes of different types of robots, it is possible to define three pedagogical paradigms: learning robotics, learning with robotics, and learning by robotics. In this book we address these three paradigms through three themes: human representations of robots, the acceptance and trust shown when interacting with a humanoid, and learning favored by the development and programming of robots in an educational context. These themes allow the authors to fully explore, define and delimit this novel field of research for future application in educational and social contexts. Finally, the book discusses contributions and limitations which have emerged from different methodologies of research, potential educational applications, and concepts of human–robot interaction for the development of the above paradigms.