- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
-
зарубежная литература
- зарубежная деловая литература
- зарубежная драматургия
- зарубежная классика
- зарубежная компьютерная литература
- зарубежная литература о культуре и искусстве
- зарубежная образовательная литература
- зарубежная поэзия
- зарубежная прикладная литература
- зарубежная психология
- зарубежная публицистика
- зарубежная религиозная и эзотерическая литература
- зарубежная религиозная литература
- зарубежная справочная литература
- зарубежная старинная литература
- зарубежная фантастика
- зарубежная эзотерическая литература
- зарубежное фэнтези
- зарубежные боевики
- зарубежные детективы
- зарубежные детские книги
- зарубежные любовные романы
- зарубежные приключения
- зарубежный юмор
- современная зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Mark Mason — Complexity Theory and the Philosophy of Education
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Mark Mason
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781444307368
Описание: A collection of scholarly essays, Complexity Theory and the Philosophy of Education provides an accessible theoretical introduction to the topic of complexity theory while considering its broader implications for educational change. Explains the contributions of complexity theory to philosophy of education, curriculum, and educational research Brings together new research by an international team of contributors Debates issues ranging from the culture of curriculum, to the implications of work of key philosophers such as Foucault and John Dewey for educational change Demonstrates how social scientists and social and education policy makers are drawing on complexity theory to answer questions such as: why is it that education decision-makers are so resistant to change; how does change in education happen; and what does it take to make these changes sustainable? Considers changes in use of complexity theory; developed principally in the fields of physics, biology, chemistry, and economics, and now being applied more broadly to the social sciences and to the study of education