- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
-
зарубежная литература
- зарубежная деловая литература
- зарубежная драматургия
- зарубежная классика
- зарубежная компьютерная литература
- зарубежная литература о культуре и искусстве
- зарубежная образовательная литература
- зарубежная поэзия
- зарубежная прикладная литература
- зарубежная психология
- зарубежная публицистика
- зарубежная религиозная и эзотерическая литература
- зарубежная религиозная литература
- зарубежная справочная литература
- зарубежная старинная литература
- зарубежная фантастика
- зарубежная эзотерическая литература
- зарубежное фэнтези
- зарубежные боевики
- зарубежные детективы
- зарубежные детские книги
- зарубежные любовные романы
- зарубежные приключения
- зарубежный юмор
- современная зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
John Wells — Strategic IQ. Creating Smarter Corporations
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: John Wells
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781119942788
Описание: In today's world, only the smartest survive. The competitive landscape is littered with graves of well-known firms whose revenues, profits and stock prices rose for decades until they suddenly imploded. In fast-changing business environments, firms must adapt their strategies and innovate to remain at the top. But many successful firms fail to do so. Instead, they succumb to inertia, hesitate, or stick blindly to their old strategies, until it is too late. The ability to adapt to change is a measure of intelligence; so why do firms demonstrate such low Strategic IQ? What causes inertia and why is it so deadly? How can leaders help their firms to act more intelligently? This book identifies the key sources of inertia – strategic, structural and huma – and provides practical advice on how they can be overcome to create smarter corporations. It is both a wake-up call for successful firms and a lifeline for firms struggling to succeed. To successful firms – beware! You may already be dead! To struggling firms – have hope! It is possible to pass powerful competitors by raising your strategic, structural and human IQ. Praise for Strategic IQ «Hard-hitting and stimulating, Wells' thesis carries a robust message that should make business leaders the world over sit up and think.» Archie Norman, Chairman of ITV, UK «Wells makes a compelling case for dramatic change.» Ron Sargent, CEO of Staples, USA