- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
- зарубежная литература
-
знания и навыки
- изучение языков
- компьютерная литература
- научно-популярная литература
- словари, справочники
-
учебная и научная литература
- безопасность жизнедеятельности
- военное дело
- гуманитарные и общественные науки
- естественные науки
- задачники
- монографии
- научные труды
- практикумы
- прочая образовательная литература
- сельское и лесное хозяйство
- технические науки
- учебники и пособия для вузов
- учебники и пособия для ссузов
- учебно-методические пособия
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
John Storey — Inventing Popular Culture

Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: John Storey
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781405172653
Описание: John Storey, a leading figure in the field of Cultural Studies, offers an illuminating and vibrant account of the development of popular culture. Addressing issues such as globalization, intellectualism, and consumerism, Inventing Popular Culture presents an engaging assessment of one of the most debated concepts of recent times. Provides a lively and accessible history of the concept of popular culture by one of the leading experts in the field. Traces the invention and reinvention of the concept of popular culture from the eighteenth-century “discovery” of folk culture to contemporary accounts of the cultural impact of globalization. Examines the relationship between the concept of popular culture and key issues in cultural analyses such as hegemony, postmodernism, identity, questions of value, consumerism, and everyday life.