- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
-
зарубежная литература
- зарубежная деловая литература
- зарубежная драматургия
- зарубежная классика
- зарубежная компьютерная литература
- зарубежная литература о культуре и искусстве
- зарубежная образовательная литература
- зарубежная поэзия
- зарубежная прикладная литература
- зарубежная психология
- зарубежная публицистика
- зарубежная религиозная и эзотерическая литература
- зарубежная религиозная литература
- зарубежная справочная литература
- зарубежная старинная литература
- зарубежная фантастика
- зарубежная эзотерическая литература
- зарубежное фэнтези
- зарубежные боевики
- зарубежные детективы
- зарубежные детские книги
- зарубежные любовные романы
- зарубежные приключения
- зарубежный юмор
- современная зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Jaeho Kang — Walter Benjamin and the Media. The Spectacle of Modernity
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Jaeho Kang
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9780745678771
Описание: Walter Benjamin (1892-1940), one of the most original and perceptive thinkers of the twentieth century, offered a unique insight into the profound impact of the media on modern society. Jaeho Kang’s book offers a lucid introduction to Benjamin’s theory of the media and its continuing relevance today. The book provides a systematic and close reading of Benjamin’s critical and provocative writings on the intersection between media – from print to electronic – and modern experience, with reference to the information industry, the urban spectacle, and the aesthetic politics. Bringing Benjamin’s thought into a critical constellation with contemporary media theorists such as Marshall McLuhan and Jean Baudrillard, the book helps students understand the implications of Benjamin’s work for media studies today and how they can apply his distinctive ideas to contemporary media culture. Kang’s book leads to a fresh appreciation of Benjamin’s work and new insight into critical theoretical approaches to media. The book will be of particular interest to students and researchers not only in media and communication studies but also in cultural studies, film studies and social theory, who are seeking a readable overview of Benjamin’s rich yet complex writings.