• Электронные книги
  • Авторы
  • Программы
Найти книгу:

электронные книги

  • бизнес-книги
  • детские книги
  • дом, дача
  • зарубежная литература
  • знания и навыки
    • изучение языков
    • компьютерная литература
    • научно-популярная литература
    • словари, справочники
    • учебная и научная литература
      • безопасность жизнедеятельности
      • военное дело
      • гуманитарные и общественные науки
        • историческая научная и учебная литература
        • культура и просвещение
        • культурология
        • педагогика
        • политика
        • социология
        • учебная и научная литература по психологии
        • филология
        • философия
          • история философии
          • книги по философии
          • логика
          • метафизика
          • социальная философия
          • эстетика
          • этика
        • экономика
        • юридическая литература
      • естественные науки
      • задачники
      • монографии
      • научные труды
      • практикумы
      • прочая образовательная литература
      • сельское и лесное хозяйство
      • технические науки
      • учебники и пособия для вузов
      • учебники и пособия для ссузов
      • учебно-методические пособия
  • история
  • комиксы и манга
  • легкое чтение
  • психология, мотивация
  • публицистика и периодические издания
  • родителям
  • серьезное чтение
  • спорт, здоровье, красота
  • хобби, досуг

Группа авторов — The Philosophy of Design

Купить и скачать за 8111.79 ₽





Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Facebook Twitter Вконтакте OK

Автор: Группа авторов

Издатель: John Wiley & Sons Limited

ISBN: 9781509502172

Описание: The Philosophy of Design is an introduction to the fundamental philosophical issues raised by the contemporary practice of design. The first book to systematically examine design from the perspective of contemporary philosophy, it offers a broad perspective, ranging across key philosophical areas such as aesthetics, epistemology, metaphysics and ethics. The first part of the book explores central issues about the nature of design and its products, and the rationality of design methods. A central theme is that Modernist ideas, such as those offered by Loos and Gropius, provide important responses to these philosophical issues. In the second part of the book, these Modernist ideas serve as touchstones in the exploration of key issues for design, including: the place of aesthetics in design; design's relation to personal expression; the meaning of function; and design's relation to consumerism. The social responsibility of designers, and the impact of design practice on ethical reasoning are also discussed. Written in an accessible style, The Philosophy of Design presents a new perspective on design and a provocative reassessment of the Modernist legacy. It will engage students and designers with current philosophical debates, helping them to bring into clearer focus the meaning of contemporary design, and its unique challenges and possibilities.

Купить и скачать за 8111.79 ₽


© epub.ru      О сайте