-
бизнес-книги
- банковское дело
- бухучет / налогообложение / аудит
- государственное и муниципальное управление
- делопроизводство
- интернет-бизнес
- кадровый менеджмент
- корпоративная культура
- краткое содержание
- личная эффективность
- личные финансы
- логистика
- малый и средний бизнес
- маркетинг, PR, реклама
- менеджмент
- менеджмент и кадры
- недвижимость
- о бизнесе популярно
- отраслевые издания
- переговоры
- поиск работы / карьера
- политическое управление
- продажи
- работа с клиентами
- стартапы и создание бизнеса
- тайм-менеджмент
- финансы
- ценные бумаги / инвестиции
- детские книги
- дом, дача
- зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Группа авторов — Risk Management in Life-Critical Systems
Купить и скачать за 17836.71 ₽
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Группа авторов
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781118639375
Описание: Risk management deals with prevention, decision-making, action taking, crisis management and recovery, taking into account the consequences of unexpected events. The authors of this book are interested in ecological processes, human behavior, as well as the control and management of life-critical systems, which are potentially highly automated. Three main attributes define life-critical systems, i.e. safety, efficiency and comfort. They typically lead to complex and time-critical issues and can belong to domains such as transportation (trains, cars, aircraft), energy (nuclear, chemical engineering), health, telecommunications, manufacturing and services. The topics covered relate to risk management principles, methods and tools, and reliability assessment: human errors as well as system failures, socio-organizational issues of crisis occurrence and management, co-operative work including human−machine cooperation and CSCW (computer-supported cooperative work): task and function allocation, authority sharing, interactivity, situation awareness, networking and management evolution and lessons learned from Human-Centered Design.