- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
-
зарубежная литература
- зарубежная деловая литература
- зарубежная драматургия
- зарубежная классика
- зарубежная компьютерная литература
- зарубежная литература о культуре и искусстве
- зарубежная образовательная литература
- зарубежная поэзия
- зарубежная прикладная литература
- зарубежная психология
- зарубежная публицистика
- зарубежная религиозная и эзотерическая литература
- зарубежная религиозная литература
- зарубежная справочная литература
- зарубежная старинная литература
- зарубежная фантастика
- зарубежная эзотерическая литература
- зарубежное фэнтези
- зарубежные боевики
- зарубежные детективы
- зарубежные детские книги
- зарубежные любовные романы
- зарубежные приключения
- зарубежный юмор
- современная зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Gene Foreman — The Ethical Journalist
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Gene Foreman
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781119031758
Описание: This new edition of a well-regarded, student-friendly textbook for journalism ethics has been extensively revised and updated to meet the needs of the 21st century journalist working in the digital age. Educates aspiring journalists on ethical decision-making, with coverage of key applied issues such as the principles of fairness and accuracy, the duty of verification, the role of social media, the problems of plagiarism, fabrication, and conflicts of interest, business issues that affect journalism ethics, and questions relating to source relationships, privacy, and deception in reporting Includes extensive revisions to the majority of chapters, as well as six new “Point of View” essays, eight new case studies, and a full glossary Brings together the authoritative, engaging voice of a veteran journalist, the viewpoints of distinguished scholars and print, broadcast, and digital practitioners, and insights from complex, real-world case studies Supplemented by an annually updated companion website with resources for teachers and students, including: links to current articles discussing the subjects covered in each of the book’s chapters, and a teachers’ guide that offers sample syllabi, discussion guides, PowerPoint slides, sample quiz and exam questions, and links to audiovisual material