- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
- зарубежная литература
-
знания и навыки
- изучение языков
- компьютерная литература
- научно-популярная литература
- словари, справочники
-
учебная и научная литература
- безопасность жизнедеятельности
- военное дело
- гуманитарные и общественные науки
- естественные науки
- задачники
- монографии
- научные труды
- практикумы
- прочая образовательная литература
- сельское и лесное хозяйство
- технические науки
- учебники и пособия для вузов
- учебники и пособия для ссузов
- учебно-методические пособия
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Francois Laruelle — General Theory of Victims
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Francois Laruelle
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9780745691435
Описание: The most accessible expression of Fran ois Laruelle's non-philosophical, or 'non-standard', thought, General Theory of Victims forges a new role for contemporary philosophers and intellectuals by rethinking their relation to victims. A key text in recent continental philosophy, it is indispensable for anyone interested in the debates surrounding materialism, philosophy of religion, and ethics.Transforming Joseph de Maistre's adage that the executioner is the cornerstone of society, General Theory of Victims instead proposes the victim as the cornerstone of humanity and the key figure for contemporary thought. Laruelle condemns philosophy for participating in and legitimating the great persecutions of the twentieth century, and lays out a new vision of victim-oriented ethics. To do this, he engages the resources of both quantum physics and theology in order to adapt a key concept of non-philosophy, Man-in-person, for a new understanding of the victim. As Man-in-person, the victim is no longer exclusively defined by suffering, but has the capacity to rise up against the world?s persecution. Based on this, Laruelle develops a new ethical role for the intellectual in which he does not merely 'represent' the victim, but imitates or 'clones' it, thereby assisting the victim?s uprising within thought.