-
бизнес-книги
- банковское дело
- бухучет / налогообложение / аудит
- государственное и муниципальное управление
- делопроизводство
- интернет-бизнес
- кадровый менеджмент
- корпоративная культура
- краткое содержание
- личная эффективность
- личные финансы
- логистика
- малый и средний бизнес
- маркетинг, PR, реклама
- менеджмент
- менеджмент и кадры
- недвижимость
- о бизнесе популярно
- отраслевые издания
- переговоры
- поиск работы / карьера
- политическое управление
- продажи
- работа с клиентами
- стартапы и создание бизнеса
- тайм-менеджмент
- финансы
- ценные бумаги / инвестиции
- детские книги
- дом, дача
- зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Estelle Vallier — Innovation in Clusters
Купить и скачать за 17673.88 ₽
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Estelle Vallier
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781119881438
Описание: Forged at the heart of international political bodies by expert researchers, the innovation cluster concept has been incorporated into most public policies in industrialized countries. Based largely on the ideas behind the success of Silicon Valley, several imitative attempts have been made to geographically group laboratories, companies and training in particular fields in order to generate “synergies” between science and industry. <br />In its first part, Innovation in Clusters analyzes the infatuation with the system of clusters that is integral to innovative policies by analyzing its socio historical context, its revival in management and its worldwide expansion, looking at a French example at a local level. In its second part, the book explores a specialized biotechnology cluster dating back to the end of the 1990s. The sociological survey conducted twenty years later sheds a different light on the dynamics and relationships between laboratories and companies, contradicting the commonly held belief that innovation is made possible by geographical proximity.