- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
-
зарубежная литература
- зарубежная деловая литература
- зарубежная драматургия
- зарубежная классика
- зарубежная компьютерная литература
- зарубежная литература о культуре и искусстве
- зарубежная образовательная литература
- зарубежная поэзия
- зарубежная прикладная литература
- зарубежная психология
- зарубежная публицистика
- зарубежная религиозная и эзотерическая литература
- зарубежная религиозная литература
- зарубежная справочная литература
- зарубежная старинная литература
- зарубежная фантастика
- зарубежная эзотерическая литература
- зарубежное фэнтези
- зарубежные боевики
- зарубежные детективы
- зарубежные детские книги
- зарубежные любовные романы
- зарубежные приключения
- зарубежный юмор
- современная зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Chris Nodder — Evil by Design. Interaction Design to Lead Us into Temptation
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Chris Nodder
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781118452257
Описание: How to make customers feel good about doing what you want Learn how companies make us feel good about doing what they want. Approaching persuasive design from the dark side, this book melds psychology, marketing, and design concepts to show why we’re susceptible to certain persuasive techniques. Packed with examples from every nook and cranny of the web, it provides easily digestible and applicable patterns for putting these design techniques to work. Organized by the seven deadly sins, it includes: Pride – use social proof to position your product in line with your visitors’ values Sloth – build a path of least resistance that leads users where you want them to go Gluttony – escalate customers’ commitment and use loss aversion to keep them there Anger – understand the power of metaphysical arguments and anonymity Envy – create a culture of status around your product and feed aspirational desires Lust – turn desire into commitment by using emotion to defeat rational behavior Greed – keep customers engaged by reinforcing the behaviors you desire Now you too can leverage human fallibility to create powerful persuasive interfaces that people will love to use – but will you use your new knowledge for good or evil? Learn more on the companion website, evilbydesign.info.