- бизнес-книги
- детские книги
- дом, дача
-
зарубежная литература
- зарубежная деловая литература
- зарубежная драматургия
- зарубежная классика
- зарубежная компьютерная литература
- зарубежная литература о культуре и искусстве
- зарубежная образовательная литература
- зарубежная поэзия
- зарубежная прикладная литература
- зарубежная психология
- зарубежная публицистика
- зарубежная религиозная и эзотерическая литература
- зарубежная религиозная литература
- зарубежная справочная литература
- зарубежная старинная литература
- зарубежная фантастика
- зарубежная эзотерическая литература
- зарубежное фэнтези
- зарубежные боевики
- зарубежные детективы
- зарубежные детские книги
- зарубежные любовные романы
- зарубежные приключения
- зарубежный юмор
- современная зарубежная литература
- знания и навыки
- история
- комиксы и манга
- легкое чтение
- психология, мотивация
- публицистика и периодические издания
- родителям
- серьезное чтение
- спорт, здоровье, красота
- хобби, досуг
Braxton John M. — Codes of Conduct in Academia. New Directions for Higher Education, Number 160
Понравилась книга? Поделись в соцсетях:
Автор: Braxton John M.
Издатель: John Wiley & Sons Limited
ISBN: 9781118539972
Описание: Chapters of this issue of New Directions for Higher Education present tenets of codes of conduct for the presidency, academic deans, admissions officers, fund-raising professionals, faculty who teach undergraduate students, and faculty who teach graduate students. The need for such codes of conduct stems from the client-serving role of colleges and universities. Such clients include prospective donors, prospective students and their families, the individual college or university, faculty members, undergraduate and graduate students, and the knowledge base of the various academic disciplines. Because presidents, academic deans, admissions officers, fund-raising professionals, and faculty members experience role ambiguity and substantial autonomy in the performance of their roles, codes of conduct are needed to protect the welfare of the clients served. The authors offer recommendations for policy and practice regarding the proposed codes of conduct. Organizational constraints and possibilities of enacting such codes are also discussed.